Honda CRX Forum banner

Knalgeluid bij hard remmen

2.3K views 19 replies 4 participants last post by  suoabb  
#1 ·
Ik heb onlangs gemerkt dat ik bij hard remmen een knallend geluid aan de bestuurderskant hoor. Ik heb de auto vandaag opgekrikt en gekeken, maar kon niets bijzonders vinden. Ik las dat dit veroorzaakt kan worden door de wielnaaf, maar ik heb die ongeveer een jaar geleden aan beide kanten vervangen.

Iemand een idee wat de oorzaak kan zijn? Ik denk dat het veroorzaakt kan worden door versleten bussen of iets met de ophanging.

Mijn setup:
Standaard 91 CRX HF met complete Integra rem upgrades.

Ik heb een tijdje geleden gepost over mijn auto die een klikkend geluid maakt bij het draaien, wat ik nog steeds heb, maar wat geen invloed lijkt te hebben.

#4 ·
Ik had een knal aan de passagierskant. Ik heb mijn binnenste en buitenste stuurstangen en de bus van het stuurhuis vervangen en het sturen gaat veel soepeler en er is geen knal meer. Ik heb veel gelezen dat de bus van het stuurhuis een knal veroorzaakt tijdens hard remmen of rechtsaf slaan. Meestal aan de passagierskant van wat ik heb gelezen. Het is misschien de moeite waard om dit te controleren, vooral omdat je dat geklik hebt als je draait.

#7 ·
Dus is dat erg? Ik bedoel, ik heb de auto opgekrikt en de hoezen geĂŻnspecteerd en helemaal geen scheur gezien, ik zag wat vet dat uit de hoes leek te zijn "geschoten", maar ik denk dat dat vet van de vorige aandrijfas komt, want deze as had geen scheur in een van de hoezen.
Denk je dat dit een probleem zou veroorzaken als ik bijvoorbeeld 20 uur non-stop zou rijden? Ik heb vorige maand een rit van 48 uur in 2 1/2 dag naar Cali gemaakt en had geen problemen.

#10 ·
ebay.... nee joh, ik maak maar een grapje, ik heb de 91 crx si assen van autozone, met levenslange garantie.
Het is raar, ik weet niet waar ik de fout ben ingegaan met deze da remconversie, ik bedoel, het werkt prima, alleen het klikgeluid bij het draaien en nu een knallend geluid aan de bestuurderskant as/knokkel gebied als ik hard rem of een scherpe bocht naar rechts maak.

#12 ·
Kruip eronder en controleer alles op losse onderdelen. Ik had weer een tikkend geluid aan mijn auto en ik ontdekte dat het was waar de stang van de fusee naar het voorste subframe loopt en de moer zat los aan de voorkant van het subframe waar hij aan de andere kant doorheen komt. Vastgedraaid en geen geluid meer :)b

#13 ·
Ik heb onder de auto gekeken en niets los zien zitten, behalve één bout die ik heb aangedraaid. Daarna heb ik een proefrit gemaakt en het klikt nog steeds en maakt dat knallende geluid.
Ik heb een paar foto's gemaakt, misschien kan iemand iets verkeerds zien.
Ik denk dat het item dat ik in rood/blauw heb omcirkeld, de oorzaak kan zijn van het klikgeluid of het knallende geluid.
Image

Image

De bout die ik in rood heb omcirkeld, was de bout die los zat en die ik heb aangedraaid.
Image

Image

Hier is een foto van de binnenste CV-hoes aan de bestuurderskant die verbinding maakt met de versnellingsbak.
Image

En hier is een foto van hoe mijn auto staat.
Image

Image

#14 ·
Welnu, te oordelen naar die 5e foto lijkt het erop dat uw CV-gewricht aan de transmissiekant overstrekt is, wat het knallen zou verklaren. Ik heb eigenlijk hetzelfde gehad, waardoor ik bijna crashte omdat het vastliep tijdens het nemen van een bocht. Dit komt vaak door het revisieproces, zoals bij de mijne, waarbij ze het goede uiteinde van de transmissiekant van de ene afsneden, vervolgens het goede uiteinde van de naafkant van de andere afsneden en ze aan elkaar lasten, maar het probleem was dat ze het niet hebben gemeten toen ze het afmaakten, omdat het aanzienlijk korter was dan het zou moeten zijn. Dus tegenwoordig koop ik alleen nog de gloednieuwe, en heb geen problemen gehad, de gereviseerde klikken en crap toch vaak. Ik zou teruggaan en vragen welke ze u hebben gegeven, of het nu gloednieuw of gereviseerd was. Ik vermoed gereviseerd.

Ook een andere zaak om te controleren zijn de grote achterste draagarmrubbers, die hebben de neiging om geluiden te maken tijdens het remmen wanneer ze kapot gaan.

#16 ·
Een andere mogelijkheid is gewoon een slecht kogelgewricht, er zit er 1 bovenop en onderaan het onderdeel waar de as doorheen gaat (fusee) en er zit een derde in het midden waar uw stuurhuis op aansluit. Met de auto opgekrikt kunt u ze vastpakken en heen en weer trekken aan de fusee en aan de stuurkogels om te proberen te wiebelen en te kijken of er speling in zit, hoewel je het soms niet kunt voelen. Die as ziet er wel uit als slecht nieuws. Kijk ook of ze de nieuwe as kunnen bestellen, vaak hebben ze die niet op voorraad maar kunnen ze wel besteld worden. Als er een Napa in de buurt is, kijk daar dan, de laatste keer dat ik een nieuwe kocht, hadden ze er een op voorraad bij Napa. Ik veronderstel dat het ook uw wiellagers kunnen zijn, maar ik denk niet dat ik ooit heb gehoord dat die slecht worden, dus dat is twijfelachtig.

#17 ·
Ik heb vorig jaar net de wiellager vervangen en ook de buitenste stuurstang vervangen, die met een nieuw kogelgewricht kwam, dus ik weet dat die nog goed is (en ik heb het gecontroleerd). Ik hoop dat de andere twee kogelgewrichten nog goed zijn.
Ik denk dat ik vandaag een nieuwe as ga bestellen bij O'reily, ik begin liever daar dan te proberen de andere kogelgewrichten te vervangen.

#18 ·
Na bijna 2 jaar en 6 sets revisie van Autozone heb ik eindelijk het probleem met het klikgeluid op mijn DA-remupgrade opgelost. Ik heb de verdomde assen teruggebracht en ze hebben me CONTANT geld terugbetaald, ongeveer 200 in totaal, en ik heb nieuwe assen gekocht van O'Reilly en weet je, het kostte me maar 150 voor beide. wtf? Nieuwe assen kosten minder dan revisie?
Hoe dan ook, bedankt voor de suggestie Shadow.
Dat heeft dat knallende geluid niet verholpen, maar ik denk dat het probleem waarschijnlijk is wat ik rood heb omcirkeld op de eerste/tweede foto's. Dus ik zal de eindlink-bus vervangen door Energy Suspension, tenzij iemand een betere suggestie heeft.
Ik weet dat toen ik de as monteerde, de passagier de stofkap op de naaf had en de bestuurder niet, maar ik denk niet dat dat een probleem zou veroorzaken.

#19 ·
Vandaag heb ik de bussen van de onderste draagarm en ook de bussen van de stabilisatorstang aan de bestuurderskant vervangen die verbonden zijn met de stabilisatorstang en nog steeds blijft het knallende geluid.

De volgende stap is het vervangen van de radiusarmbus, en als dat het probleem niet oplost, breng ik hem naar een monteur.

Alle forums die ik heb gelezen wijzen erop dat het probleem kan zijn: as, onderste draagarmbussen, stabilisatorbus, kogelgewrichten en radiusarmbus.