Honda CRX Forum banner

Dźwięk trzaskania podczas gwałtownego hamowania

2.3K views 19 replies 4 participants last post by  suoabb  
#1 ·
Niedawno zauważyłem, że podczas gwałtownego hamowania słyszę trzask po stronie kierowcy. Podniosłem dziś samochód i zajrzałem, ale nie znalazłem niczego niezwykłego. Czytałem, że może to być spowodowane piastą koła, ale wymieniłem ją około rok temu po obu stronach.

Jakieś pomysły co do przyczyny? Myślę, że może to być spowodowane zużytymi tulejami lub problemami z zawieszeniem.

Moja konfiguracja:
Standardowy 91 CRX HF z kompletnymi ulepszeniami hamulców Integra.

Jakiś czas temu zamieściłem post o moim samochodzie, który wydawał klikający dźwięk podczas skręcania, który wciąż mam, ale wydaje się, że na nic nie wpływa.
 
#4 ·
Miałem trzask po stronie pasażera. Wymieniłem wewnętrzne i zewnętrzne drążki kierownicze oraz tuleję końcówki przekładni kierowniczej, a kierowanie jest znacznie płynniejsze i nie ma już trzasku. Przeczytałem wiele, że tuleja końcówki przekładni kierowniczej powoduje trzask podczas gwałtownego hamowania lub skręcania w prawo. Zazwyczaj po stronie pasażera, z tego co czytałem. Może warto to sprawdzić, zwłaszcza że masz to klikanie podczas skręcania.
 
#7 ·
Więc czy to źle? To znaczy, podniosłem samochód i sprawdziłem osłony i w ogóle nie widziałem żadnego rozdartego miejsca, widziałem trochę smaru, który wydawał się "wystrzelić" z osłony, ale myślę, że ten smar pochodzi z poprzedniej półosi, ponieważ ta półoś nie miała żadnych rozdarć w żadnej z osłon.
Myślisz, że to spowodowałoby problem, gdybym miał jechać na przykład 20 godzin bez przerwy? W zeszłym miesiącu zrobiłem 48-godzinną podróż w 2 i pół dnia do Kalifornii i nie miałem żadnych problemów.
 
#10 ·
ebay.... nie, to tylko żart, dostałem osie 91 crx si z autozone, z dożywotnią gwarancją.
To dziwne, nie wiem, gdzie popełniłem błąd przy tej konwersji hamulców da, to znaczy, działa świetnie, tylko ten dźwięk klikania na zakrętach, a teraz trzaskający dźwięk po stronie kierowcy na osi/obszarze zwrotnicy, gdy mocno hamuję lub skręcam w prawo.
 
#12 ·
Pełznij pod spód i sprawdź wszystko pod kątem luźnych części. Znowu miałem klikający dźwięk w moim samochodzie i odkryłem, że to miejsce, gdzie drążek idzie od zwrotnicy do przedniej ramy pomocniczej, a nakrętka była luźna z przodu ramy pomocniczej, gdzie przechodzi na drugą stronę. Dokręciłem ją i już nie ma hałasu :)b
 
#13 ·
Sprawdziłem pod samochodem i nie widziałem nic luźnego, poza jedną śrubą, którą dokręciłem, a następnie odbyłem jazdę próbną i nadal klika i wydaje ten trzask.
Zrobiłem kilka zdjęć, może ktoś zauważy coś złego.
Myślę, że przedmiot, który zakreśliłem na czerwono/niebiesko, może być przyczyną klikania lub trzaskania.
Image

Image

Śruba, którą zakreśliłem na czerwono, była śrubą, która była luźna i którą dokręciłem.
Image

Image

Oto zdjęcie wewnętrznego przegubu CV po stronie kierowcy, łączącego się ze skrzynią biegów.
Image

A oto zdjęcie, jak stoi mój samochód.
Image

Image
 
#14 ·
Wygląda na to, że na podstawie tego 5. zdjęcia przegub CV po stronie skrzyni biegów jest nadmiernie rozciągnięty, co wyjaśniałoby trzaski. Właściwie miałem to samo, co prawie doprowadziło do wypadku, ponieważ zablokowało się podczas pokonywania zakrętu. Jest to często spowodowane procesem regeneracji, tak jak w moim przypadku, gdzie odcięto dobry koniec od strony skrzyni biegów jednego, a następnie odcięto dobry koniec od strony piasty drugiego i zespawano je razem, problem polegał na tym, że nie zmierzyli tego po zakończeniu, ponieważ było znacznie krótsze niż powinno być. Więc w dzisiejszych czasach kupuję tylko te fabrycznie nowe i nie miałem problemów, regenerowane często i tak stukają i są do niczego. Poszedłbym z powrotem i zapytał, który ci dali, czy był fabrycznie nowy, czy regenerowany. Podejrzewam, że regenerowany.

Kolejną rzeczą do sprawdzenia byłyby duże tuleje tylnego wahacza, które mają tendencję do wydawania dźwięków podczas hamowania, gdy się psują.
 
#16 ·
Inna opcja to po prostu uszkodzony przegub kulowy, jest 1 na górze i na dole części, przez którą przechodzi oś (zwrotnica) i jest trzeci na środku, do którego podłączony jest drążek kierowniczy. Po podniesieniu samochodu na podnośniku możesz je chwycić i pociągnąć do przodu i do tyłu na zwrotnicy i na końcówkach drążków kierowniczych, aby spróbować poruszać i sprawdzić, czy mają luz, chociaż czasami nie można tego poczuć. Ta oś wygląda jednak na pewno źle. Sprawdź również, czy mogą zamówić nową oś, wiele razy nie mają ich w magazynie, ale mogą je zamówić. Jeśli w Twojej okolicy jest Napa, sprawdź tam, ostatnim razem, gdy kupiłem nową, mieli jedną w magazynie w Napa. Przypuszczam, że to mogą być również łożyska piasty, ale nie sądzę, żebym kiedykolwiek słyszał, żeby się psuły, więc to wątpliwe.
 
#17 ·
Wymieniłem łożysko koła w zeszłym roku, a także wymieniłem zewnętrzny drążek kierowniczy, który był dostarczany z nowym przegubem kulowym, więc wiem, że jest wciąż dobry (plus sprawdziłem to). Mam nadzieję, że pozostałe dwa przeguby kulowe są wciąż dobre.
Myślę, że zamówię dziś nową oś z O'reily, wolę zacząć od tego, niż próbować wymieniać pozostałe przeguby kulowe.
 
#18 ·
Po prawie 2 latach i 6 zestawach regenerowanych części z Autozone w końcu naprawiłem problem z klikaniem w moim ulepszeniu hamulców DA. Zwróciłem te cholerne osie i dostaliłem gotówkę za to, około 200 w sumie, i kupiłem nowe osie od O'Reilly i wiesz, kosztowało mnie tylko 150 za obie. WTF? Nowe osie kosztują mniej niż regenerowane?
Tak czy inaczej, dzięki za sugestię Shadow.
To nie naprawiło tego trzaskającego dźwięku, ale myślę, że problem jest prawdopodobnie tym, co zakreśliłem na czerwono na pierwszym/drugim zdjęciu. Więc wymienię tuleję łącznika stabilizatora na Energy Suspension, chyba że ktoś ma lepszą sugestię.
Wiem, że kiedy założyłem oś, pasażer miał osłonę przeciwpyłową na piaście, a kierowca nie, ale nie sądzę, żeby to powodowało jakiś problem.
 
#19 ·
Dzisiaj wymieniłem tuleje dolnego wahacza i tuleje stabilizatora po stronie kierowcy, które łączą się ze stabilizatorem, a trzaskanie nadal występuje.

Następną rzeczą do zrobienia będzie wymiana tulei wahacza poprzecznego, a jeśli to nie rozwiąże problemu, zabiorę go do mechanika.

Wszystkie fora, które czytałem, wskazują na problem, którym może być: oś, tuleje dolnego wahacza, tuleja stabilizatora, przeguby kulowe i tuleja wahacza poprzecznego.