Honda CRX Forum banner
401 - 417 of 507 Posts
Discussion starter · #402 ·
Notitie voor mezelf

Voor de 1995 Civic zijn de stationairsnelheidinstellingen:
D13B2 MOTOR......800+/-50 RPM
D15Z1 MOTOR......700+/-50 RPM
D15B2 MOTOR......810+/-50 RPM
D15B7 MOTOR......750+/-50 RPM
D16Z6 MOTOR......750+/-50 RPM
Met de IAC-klep losgekoppeld (bij het instellen):
Alle motoren (behalve D15B2)...420+/-50 RPM
D15B2 MOTOR....................625+/-50 RPM

Discussion starter · #405 ·
Heb wat lekkers in de post gekregen.

HF Halve Radiator
Integra Voorschijven
Integra Voorremklauwen met remmen
Prelude Hoofdcilinder

Foto's volgen vanavond.

Takenlijst:
- Voorremmen upgraden (Integra Voorrotor en remklauw vastschroeven)
- Remleidingen vervangen
- Hoofdcilinder upgraden (Blijkbaar is Prelude 87 carb MC ook vast te schroeven)
- Civic EF Waternek krijgen
- HF Radiator inbouwen (heeft een beter bereikbare vulopening)
- Sproeiers van de motorkap vervangen
- Achterste schokdempers vervangen
- Naar PickNPull gaan en BMW-accu verplaatsingsbedrading en -opstelling halen
- Integra Power Locks van 1G Integra halen (net geleerd dat ze vastgeschroefd worden)
- Accu verplaatsen
- Bedrading opruimen
- EGR-controller en vacuĂĽmbus inkapselen
- Motorruimte opruimen
- Koppeling Innovatieve MC-montagepunt verbeteren
- Volledige hydraulische koppeling upgrade overwegen
- Achterste integra schijfremmen overwegen? (verbetert naar verluidt de remkracht niet, maar ziet er wel mooi uit)

Wind,

Ik zie dat je nog steeds toegewijd bent aan de zaak. Ga zo door met het goede werk. Als je klaar bent, heb je een echt unieke 1G.

Met betrekking tot de batterij wil je zeker investeren in een verzegelde batterij. Afgezien van de dampen, wat gebeurt er als hij lekt!? Ik zou een verzegelde gelbatterij aanraden, zoals een Braille of iets dergelijks. Lichtgewicht, verzegeld en minder kans om overal te komen bij een crash. Ik heb er persoonlijk geen, maar ik heb vrienden die erbij zweren. Ik zal er uiteindelijk een aanschaffen als ik mijn auto weer op de weg en op het circuit heb.

Discussion starter · #409 ·
shorty_boy said:
Wind,

Ik zie dat je nog steeds toegewijd bent aan de zaak. Ga zo door. Als je klaar bent, heb je een echt unieke 1G.

Met betrekking tot de batterij, wil je zeker investeren in een afgedichte batterij. Afgezien van de dampen, wat gebeurt er als hij lekt!? Ik zou een afgedichte gelbatterij aanraden, zoals een Braille of iets dergelijks. Lichtgewicht, afgedicht en minder kans om overal te komen bij een crash. Ik heb er persoonlijk geen, maar ik heb vrienden die erbij zweren. Ik zal er uiteindelijk een aanschaffen als ik mijn auto weer op de weg en op het circuit heb.
Bedankt voor de input! Is er een reden waarom ik voor een Braille-batterij zou kiezen in plaats van een Optima-batterij? En welke Braille-batterijen hebben je vrienden voorgesteld? Ze lijken ook li-ion batterijen te hebben.

Discussion starter · #410 ·
Een beetje batterijonderzoek:

Optima stelt de D51 voor de CRX voor.
Batterijmodel: D51
Onderdeelnummer: 8071-167
Nominale spanning: 12 volt
NSN: 6140 01 523 6288
Beschrijving: Hoog vermogen, dual purpose motorstart en deep cycle, verzegelde loodzuurbatterij

Prestatiegegevens:
Open circuitspanning (volledig opgeladen): 13,1 volt
Interne weerstand (volledig opgeladen): 0,0046 ohm
Capaciteit: 38 Ah (C/20)
Reservecapaciteit: BCI: 66 minuten
(25 ampère ontlading, 80 °F (26,7 °C), tot 10,5 volt uitschakeling)
Vermogen:
CCA (BCI 0 °F): 450 ampère
MCA (BCI 32 °F): 575 ampère
Gewicht: 26,0 lb

$200 op Autozone, $160 op Amazon gratis verzending
http://www.amazon.com/Optima-Batteries- ... 73-167+D51
Typische batterij van Autozone:
Duralast Gold/Batterij $124
http://www.autozone.com/batteries-start ... ckfit=true

Gewicht: 27,7 lbs
Garantie: 5 jaar
BCI Cold Cranking Amps (CCA): 500
BCI Cold Cranking Amps Waarde: Getest volgens BCI-standaard
BCI-aanduiding: 51
Batterijhoogte: 223 mm - 8 3/4 inch
Batterijlengte: 238 mm - 9 3/8 inch
Batterijbreedte: 129 mm - 5 1/16 inch
Kernkosten van toepassing: Ja
Cranking Amps (CA): 625
EN / DIN-aanduiding: Niet van toepassing
JIS-aanduiding: Niet van toepassing
Positieve klemzijde: Links
Paallocatie: Bovenste paal
Reservecapaciteit (min): 85
Braille is een beetje verwarrend voor mij. Ik wist niet zeker welke het beste bij mijn behoeften zou passen.
B3121
$229 op Amazon

Prestatie
Spanning 12
Volledige laadspanning 13,2
Pulse Cranking Amps (PCA) 1380
Ampère-uur (AH) 31
Reservecapaciteit (RC) 75 min
Levenscyclus @ 10% DOD 3100
Gewicht: 21 lbs
Gericht op een dagelijkse bestuurder, neem ik aan dat wat ik zou zoeken dus capaciteit en startvermogen zijn.

EDIT:
Definities
Reservecapaciteit: Reservecapaciteit is het aantal minuten dat een batterij een nuttige spanning kan handhaven bij een ontlading van 25 ampère. Hoe hoger de minutenwaarde, hoe groter het vermogen van de batterij om lichten, pompen, omvormers en elektronica gedurende een langere periode te laten werken voordat opladen nodig is. De 25 Amp. Reservecapaciteit-classificatie is realistischer dan Ampère-uur of CCA als een maatstaf voor capaciteit voor deep cycle-gebruik.

Wind,

Ik denk dat het Braille B2015 was voor de straatconfiguratie en B106 voor trackdays.

JDMCrx vermeldde dat de Braille-batterijen door Deka worden gemaakt. Misschien wil je hem een PM sturen, want hij heeft de zijne voor de helft van de prijs van de Braille opgehaald. viewtopic.php?f=2&t=47014

Het punt over de Braille (en Deka, neem ik aan) hierboven is dat ze gelsuspensie gebruiken in plaats van een loodzuuroplossing, dus ze wegen minder en ze zijn afgedicht, dus ze dampen niet af en lekken niet. Zodra ik mijn auto op AutoCross-standaarden heb en een nieuwe daily heb, zal ik upgraden naar een lichtgewicht batterij.

Discussion starter · #412 ·
shorty_boy said:
Wind,

Ik denk dat het Braille B2015 was voor de straatconfiguratie en B106 voor trackdays.

JDMCrx vermeldde dat de Braille-batterijen door Deka worden gemaakt. Misschien wil je hem een PM sturen, want hij heeft de zijne voor de helft van de prijs van de Braille opgehaald. viewtopic.php?f=2&t=47014

Het punt met de Braille (en Deka denk ik) die hierboven werd genoemd, is dat ze gelsuspensie gebruiken in plaats van een loodzuuroplossing, waardoor ze minder wegen en ze zijn afgedicht, zodat ze niet dampen of lekken. Zodra ik mijn auto op AutoCross-standaarden heb en een nieuwe dagelijkse auto heb, zal ik upgraden naar een lichtgewicht batterij.
Begrepen:
http://www.iwsti.com/forums/2-5-liter-l ... ttery.html

Deka zijn zeker de helft van de prijs.

Discussion starter · #415 ·
Het begon met een foto van een mooie witte crx met rode zijstrepen...

Toen ik het volgende wist, was ik op zoek naar bumpers voor de conversie, maar ik ontdekte dat het ofwel erg moeilijk of te duur was om de zijstrepen van de eerste generatie te krijgen.

Dus ik doe wat ik altijd doe. Ik maak ze.

Over het algemeen heel eenvoudig en ik heb genoeg voor nog 10 auto's en ze kunnen elke kleur hebben, inclusief chroom. Iemand nodig?
Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Ik heb de voor- en achterbumper, maar ze zijn nog steeds niet geverfd en moeten worden voorbereid.

HĂ© Wind, sorry, ik heb je build niet bijgehouden, ik zal het inhalen als ik wat tijd heb, ik vraag me gewoon af of je geĂŻnteresseerd bent in een VX/CX-transmissie en ik heb ook een CRX HF-transmissie uit 1988 met 1,95, geloof ik, FD? Stuur me gewoon een verzendlabel....... spullen wegdoen. Ik heb ook een HF-as...

401 - 417 of 507 Posts